Cu totii stim cat de frustrant poate fi sa vedem cum se duce pe apa sambetei munca noastra de un an sau de cateva luni bune. Si se intampla totul in cateva zile. Suntem prinsi intr-un cerc vicios. Am putea refuza invitatiile la mese, dar am rata momentele impreuna cu cei dragi. Am putea accepta invitatiile dar fara a manca tot ce ni se ofera. Dar stim ca si asta e motiv de suparare. Prin urmare, ce facem? Ne riscam silueta doar pentru a face pe plac rudelor si prietenilor? Sau ramanem in forma si singuri?

Acceptati toate invitatiile – daca puteti – dar…

  1. produs bioNu incepeti sa serviti din farfurii decat dupa ce toate platourile sunt puse pe masa. Unele gazde au tendinta sa va imbie chiar de la primul platou. Cunoasteti stilul. Aseaza platoul pe masa apoi asteapta sa tabarati cu furculitele. Oricat de bine ar arata, stiti ca au si alte antreuri “in maneca”. Si ca nu va veti putea abtine. Nu cedati tentatiei.
  1. La mesele mai mari avem tendinta sa mancam mai mult deoarece ne punem in plus asteptandu-i
    Sursa: picjumbo.com

    Sursa: picjumbo.com

    pe ceilalti sa termine primul fel. Incepeti sa mancati ultimii si terminati printre primii. Daca nu stiti cum sa faceti asta, puteti-i gazdei intrebari despre mancare pana cand se aseaza la masa. Puneti in farfurie bunatati, dar asteptati sa va asigurati ca incepeti ultimii. Cand ati terminat, implicati-va activ in ORICE discutie puteti. Altfel, veti atrage atentia stand tacuti cu farfuria goala in fata.

 

 

  1. Sursa: unsplash.com

    Sursa: unsplash.com

    Asezati-va langa persoane care mananca incet, care tin regim sau care sunt la dieta. Nu vor fi considerate mofturi daca sunt mascate in gesturi de solidaritate. In plus, va va fi mai usor sa faceti front comun si sa impingeti toate tentatiile pe partea cealalta a mesei.

4. Stati departe de bolurile de rontaieli. Fizic. Nu va invartiti in jurul acestora si stati la o lungime mai mare de un brat astfel incat sa nu fie la indemana.

  1. Alegeti-va deserturile. Poate nu aveti sanse sa refuzati prea multe la primele feluri, dar in
    Sursa: pixabay.com

    Sursa: pixabay.com

    preajma deserturilor pana si cele mai insistente gazde se mai relaxeaza. Astfel, nu incercati toate prajiturile. Alegeti ce arata cel mai bine si ramaneti la o singura portie.

  1. Nu renuntati la miscare. Fie ca sunteti la rude sau la un hotel si nu puteti merge la sala, tot puteti face cateva exercitii pe un covoras. Important este sa nu va iesiti din ritm.
  1. Planificati-va iesirile in oras dupa mesele de acasa. Nu va surprinde cum vi se face pofta de bunatati din parcuri sau magazine, chiar daca sunteti déjà foarte satui? Asigurati-va ca nu exagerati cu gustarile dintre mese.
  1. Gatiti fix cat mancati pentru a nu fi tentati de aceleasi mancaruri grele zile la rand. Ar fi o idée sa va faceti stocul de fructe uscate si alune. Astfel nu veti gusta din platouri intre mese.

Incercati unele dintre aceste trucuri. Cu timpul, le veti perfectiona si veti deveni un as al meselor in familie.